neděle 16. dubna 2023

Já a císařovna? 1.díl

Láska a smrt. Tohle popisuje můj život. Teda aspoň to tak dopadlo. Jmenuji se Xē Eàr. A jak víte, jsem holka, nejsem bohatá, ale ani chudá. Pracuji jako uklizečka v paláci. A můj příběh je takový.....
"Xē Eàr,, zavolala matka. "Ano mami,, řekla jsem zvědavě. "Dneska máš narozeniny,takže až se vrátíš domů, tak ti udělám tvou oblíbenou polévku,, řekla matka. "Dobře, budu se těšit,, řekla jsem s úsměvem a objala ji. "Už vyrazím,, zvolala jsem. "Dávej na sebe pozor,, řekla starostlivě matka a já vyrazila. 
Dneska mi je 18 let. ,,Doufám, že dnes zkončím dřív,, pomyslela jsem si. ,,Ach jo, kéž bych měla aspoň jeden den volna,, zasněla jsem se.
Šla jsem úzkou cestou lesem když v tom někdo zvolal,,pozor!, na cestu!,,. Byl to splašený kůň a na něj seděl pohledný muž, který měl dlouhé vlasy a byl oblečen do boje. 
Ale jelikož cesta byla úzká neměla jsem kam uhnout. ,,Takže budu udupaná koněm,,řekla jsem si když v tom jsem ucítil ruku na mém boku a v tu chvíli jsem byla na koni.
Koukla jsem se na toho muže a měl velmi krásné oči. Byly hnědočervené. Koukali jsme se na sebe asi tak 10 sekund a pak kůň zastavil.
"Příště dávej pozor,, řekl a hodil mě na zem. "Au,, vyjekla jsem bolestí když jsem spadla na zem. 
"Počkej,, křikla jsem když už chtěl odjet.
"Co chceš,, řekl chladně. "Uvidíme se ještě někdy,, zeptala jsem se zoufale. "Doufám, že ne,, řekl a odjel.
"Co-poč...kej,,....
Nemusel být až tak krutý. Oprášila jsem se a šla do paláce. A jak jsem vypadala když jsem tam přišla ? Jasně, že jako prase, byla jsem celá špinavá, a tak mě radši poslali domů ,že mám dnes volno.
Aspoň mám volno, ale nemuseli nadávat. Šla jsem domů a tam čekala moje drahocenná matka. 
"Ahoj mami,, řekla jsem utahaně. "No jak to vypadáš,, vynadala mi. "Mazej se vykoupat,, přikázala a já tak udělala. 
"Jakto, že jsi brzo doma,, zeptala se matka. "Dostala jsem volno, kvůli tomu, že jsem byla špinavá,, odpověděla jsem. "A jakto, že jsi byla špinavá,, zeptala se matka. "Protože mě málem srazily kůň na kterém seděl můž, ale on mě zachránil, a pak mě hodil na zem a tím jsem se ušpinila,, řekla jsem popravdě.
"No dobře,, vzdychla matka a naložila mi krevetí polévku. " Nečekala jsem na nic a začala se ládovat.
"Xē Eàr,, řekla opatrně matka. "Hmm,,udělala jsem zvuk, že ji poslouchám. "Dnes je ti 18 let, nemyslíš si, že by sis měla najít manžela,, optala se opatrně matka. 
V tu chvíli jsem se zadusila a začal kašlat. Matka mi pomáhala tím, že mě bouchala do zad. Když kašlaní přestalo vyjekla jsem ze sebe "cože?!,,. 
"Měla by ses vdát za bohatýho muže a mít s ním rodinu, stejně tu nebudu napořád,, vysvětlovala matka. "Jenže mami, já se nechci vdávat a prosím už nikdy neříkej, že tu nebudeš,, řekla jsem starostlivě. "Ale je to pravda, jestli jsi nikoho nenajdeš vyhodím tě z domu,, řekla matka a odešla. 
Ach co budu dělat. Šla jsem do svého pokoje a šla spát.
Druhý den ráno jsem se dobře vyspala. Oblékla jsem se a šla do kuchyně. "Dobré ráno mami,, pozdravila jsem matku. "Obleč se formálně, dnes tě naštíví tvůj budoucí manžel,, rozkázala matka. "Ale mami,, řekla jsem prosebně.
"Žádné ale,, řekla matka a já se šla převléct. 
"Jsi šťastná,, řekla jsem naštvaně. " Moc ti to sluší,, pochválila mě matka. 
"Mami, doufám, že to nebude nějaký tupec,, řekla jsem varovně. "Neboj se je to bohatý válečník a budoucí císař,, řekla matka. "Cože je,,zeptala jsem se nechápavě. 
Když jsme vešli do trůní místnosti byl tam ten muž, který mě shodil z koně. 
"Zase ty,, vykřikli jsme nastejno. "Vidím, že se znáte,, řekla matka překvapeně. " To je ten, který mě ušpinil,, řekla jsem naštvaně.
"Jestli tahle se hodí na císařovnu, tak to jsem blázen,, řekl. "Kdo by chtěl být císařovnou, radši si jeď zpátky,, řekla jsem bez zájmu. V tom mě máma chytila za ucho. " Au, au, au,, vyjekla jsem bolestí. "Ona to tak nemyslela,, řekla matka. "To není pravda, au,, máma mě zatáhla víc za ucho.
"Uděláme dohodu,, nabídl. "A jakou,, řekla jsem zvědavě.
"Ty mi budeš dělat společnost a já tě za to odměním penězi, že bys už nemusela pracovat,, návrhl. "Ty si myslíš, že to příjmu,, zeptala jsem s ironií v hlase. "Nebo... můžu tebe a tvou matku popravit,, řekl. 
"Platí,, řekla jsem beze zájmu. "Zítra si pro tebe přijedu,, oznámil a odešel. 
Utekla jsem do pokoje a tam se zamkla. Začala jsem brečet. ,,Proč já?,,zaptala jsem se sama sebe. 
Druhý den ráno jak jsme byli domluveni si pro mě přijel. Nastoupila jsem si do kočáru a on taky. Celou cestu jsem byla ticho a on taky. 
V tom najednou zastavil kočár. "Děje se něco? ,,zeptal se. Vykouklo ven a vjděl mrtvího kočího a jak stráže bojují s nějakýma lidma.
"Přepadli nás,, oznámil. "Cože, co teď budeme dělat,, zeptala jsem se, se strachem v hlase. 
"Zůstaň tu jdu jim pomoct,, přikázal a já tak udělala. Najednou odešel pryč s já se dívala oknem co se děje. 
Doufám, že všichni budou v pořádku. Po chvilce vše ustalo a všichni byli mrtví až na vojisko, které nás chránilo. "Už je to v pořádku,, oznámil a jeli jsme dál. 


Žádné komentáře:

Okomentovat