neděle 16. dubna 2023

Já a císařovna? 2.díl

"Jsi v pořádku?,,optala jsem se. "Proč bych nebyl,,zeptal se nechápavě. "Však jste bojovali,, řekla jsem. "No, a?,,zeptal se. "Už nic,, řekla jsem a zase byla ticho. "Jak se jmenuješ,, zeptal se a přitom koukal z okna. Xē Eàr,, odpověděla jsem.
"Já jsem Mì Shīn,, říkej mi Shīne,, řekl."Dobře?,, zeptala jsem se jakoby otázkou.
To bylo vše co jsme řekli pak bylo ticho.
Projížděli jsme městem. A vážně bylo hezké, hezčí než u nás. Koukala jsem se nadšeně z okna a cítila jeho pohled.
Koukla jsem se na něj nevinně a on odvrátil zrak k oknu. 
"Kdy už tam budeme?,,zeptala jsem se. "Ještě dva města,, řekl. "Takže tam dorazíme zítra,, řekl a zavřel oči. "Takže si udělej pohodlí a jdi spát,, řekl se zavřenýma očima a ruku opřenou o hlavu. 
Opřela jsem ruku o oknu a dala si hlavu na ruku. Zavřela jsem oči a pochvilce usla.
Probudila jsem se když jsme asi přejeli kámen. Nebyla jsem u okna, byla jsem v jeho náruči a on spal. Pomalu jsem se zvedala, a pak jsem ucítila ruku jak mě zastavuje. V tom otevřel oči a koukal se na mě.
"Lehni si a jdi spát, ještě tu nejsme,, přikázal. "Já už spát nebudu,, řekla jsem a odseděla si zpět k oknu. 'Xē Eàr,, křikl... Já se lekla a klepavým hlasem řekla ,,ano?,,. "Pojď zpět a lehni si,, přikázal. "Jenže mě se nechce,, řekla jsem. 
On mě chytil za ruku a já mu spadla do klína.
"Můžeš přestat být takový,, řekla jsem naštvaně. "Budeš mě poslouchat jasný,, zeptal se. " A co když ne?,, zeptala jsem se."Tak budeš mít trest,, řekl naštvaně. Bála jsem se, a tak jsem si lehla a zavřela oči. 
Spalo se mi dobře do té doby než mě probudil. 
"Už jsme tu,, oznámil. 
Vystoupila jsem z kočáru a rozhlédla se. Není to tu tak špatný. 
"Pojďme dovnitř, už nás čekají,, řekl a chytil mě za ruku. Táhl mě do vnitř a byla tam asi jeho celá rodina. Poklonil se a já taky. "Matko, otče, tohle je má budoucí žena,, řekl a vstal ze země.
"Jsem Xē Eàr,, představila jsem se. "My víme kdo jsi,, řekla císařovna.
"Pojď blíž ať si tě prohlídnu,, přikázala císařovna.
Šla jsem k ní blíž a ona chytila moje obě dvě ruce. 
"Jsi mladá a krásná, jenže elegance a výchova ti chybí,, řekla císařovna. "Služky ti ukaží tvůj pokoj, odpočiň si a zítra se budeš učit etiketu,, řekla císařovna.
Ke mě přišli dvě služky, docela mladé a poklonil se. "Paní prosím náseldujte nás,, řekli obě dvě nastejno a já šla s nimi. 
"Jak se jmenujete,, zaptala jsem se. "Já jsem Ji Jaõ,, řekla hnědovláska. "A já Minzu Shi,, řekla černovláska. 
"Já jsem Xē Eàr,, řekla jsem. "Prosím oslovovujte mě tak,, řekla jsem. "Ale madam,, řekla naléhavě Jaõ. "Copak Jaõ,, zeptala jsem se. "Musíme být k vám formální,, řekla Minzu. "Ano, Minzu má pravdu,, řekla Jaõ. "To sice ano, ale na veřejnosti, když jsme takhle, tak normálně,,řekla jsem. Když jsme domluvili, tak jsme byli u mého nového pokoje. "Máte připravenou i koupel,, oznámila Minzu. "Dobře, děkuji,, řekla jsem a šla do vnitř. 
Byl to větší pokoj než můj a vzadu byla vana. 
Mám tu nějaké věci i připravené. Svlékla jsem se a šla do vany. Ach, ta je tak hřejivá. Zavřela jsem oči a relaxovaná, když v tom jsem slyšela hlasy jak někdo říká, že se koupu, že nemůže jít do vnitř. Asi to byla Jaõ.
Ani ne vtřina a rozrazily se dveře. "Xē Eàr,, křikl Shīn. "Jdi pryč, já se koupu,, křikla jsem varovně. 
"To mě nezajímá,, řekl a vlezl do místrnosti. Viděl jak se koupu a hned se otočil.
"Ty uchyle,, vyjekla jsem. "Co tu chceš,, zaptala jsem se vyjekaně. 
"Oblékni se musím ti něco říct,, řekl a odešel.
Já šla pryč z vany a osušila se. Oblékla jsem se a šla ven za ním.
"Co jsi chtěl,, zeptala jsem se. "Matka chce, aby jsme se vzali, až se naučíš etiketu,, řekl naléhavě. "Cože?!,,vyjekla jsem.
"Zítra se dohodneme jak to bude,, oznámil a bez dalšího slova odešel.
Druhý den ráno mě vzbudily služky. Oblékla jsem se a pospíchala na snídani. 
Když jsem tam přišla tak všichni na mě koukali.
"Omlouvám se, že jsem přišla pozdě,, řekla jsem.
"To nic,, řekl císař a usmál se. "Sedni si vedle Shīna. Sedla jsem si vedle něj a čekala než začnou jíst ostatní. Když ostatní začali jíst, začala jsem taky. Samohřejmě jen to, čeho se Shīn dotkl. Jelikož je to etiketa. Já tu etiketu nesnáším. 
Když jsem dojedla, tak se císařovna koukala na mě a na Shīna. "Až budete manželé, doufám, že mi zplodíte krásné vnoučata,, zasněla se císařovna.
"Matko, ještě je čas na děti,, řekl Shīn s plnou pusou.
"Já chci vnoučata, protože ty chodíš pořád do válek a jestli zemřeš, nezbyde potomek,, pověděla císařovna. 
"Jenže mami, mám tu i svého bratra Huā,, pověděl Shīn. "Ten má čas,, ututlala císařovna.
Shīn vstal od stolu a omluvil se, že musí odejít.
Císařovna taky vstala a zavolala mě, ať jdu s ní.
Šla jsem s ní do nějaké harém místnosti pro tanečnice a tam byla stará nanna. 
"Nanno, nauč tuhle dívku etiketu, tanec a chození,, přikázala císařovna a nanna ji vyhověla. 
Když císařovna odešla, tak jsem tam zůstala jsem s nannou. 
"Naučím tě první etiketu,, řekla přísně.
Byly to hodiny a hodiny až byl večer a já byla vyřízená. "Xē Eàr,, řekl Shīn.

Žádné komentáře:

Okomentovat